Najnowsze trendy w bankowości

Tradycyjne podziały w bankowości, na pracowników zajmujących się wyłącznie obsługą kasową, wyłącznie udzielaniem kredytów czy też depozytów, powoli odchodzi do lamusa. Dzisiaj pracownik banku powinien nie tylko móc zaoferować klientowi pełną gamę produktów bankowych, ale także być dobrze zaznajomiony z najnowszymi technologiami. Dziś praktycznie każdy szanujący się bank oferuje dostęp do bankowości internetowej, coraz więcej w obsłudze klientów wykorzystuje ekrany dotykowe czy też tablety. Wpływa to z reguły pozytywnie na sprawność obsługi, a większość operacji bankowych dokonywana jest szybciej niż jeszcze kilka lat temu. Duże zmiany szykują się również w samej organizacji systemów bankowych. Dzięki teleinformatyce, czyli wykorzystaniu telekomunikacji w informatyce, pojawiają się nowe produkty bankowe w ramach bankowości bezpośredniej czy też bankowości prywatnej. Operacje bankowe ulegają umiędzynarodowieniu, występują liczne procesy połączeń i przejęć banków. Będą one liczne także w przyszłości, czego efektem może być zmniejszenie się liczby tradycyjnych oddziałów i ogólnie miejsc pracy w bankowości. Państwo stara się też zwiększyć konkurencję na rynku bankowym poprzez liczne deregulacje, a także prywatyzacje banków i funkcjonowanie na nim kapitału zagranicznego. Jaka więc będzie przyszłość banków ?

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.